سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سئو طراحی وب سایت طراحی سایت شرکتی

وب سایت با کیفیت بالا

به درخواست کاربران تعدادی از رهنموند های رسمی گوگل در رابطه با تعریف یک وب سایت با کیفیت بالا را بازگو خواهیم کرد برای اولین بار، گوگل نسخه ای کامل از رهنمودهای درجه بندی کیفی جستجویش را منتشرنمود. فایل 160 صفحه ای پیش تر تنها برای ارزیاب های کیفی جستجوی گوگل در دسترس بود.

رهنمودهای درجه بندی کیفی جستجوی نوع وب سایتی را توصیف می کند که گوگل به دنبال آن است.

ارزیاب های غیرماشینی وب سایت ها را برحسب این رهنمودها درجه بندی می کنند.

گوگل رتبه های انسانی را با رتبه  های الگوریتم رنکینگ خود مقایسه می کند. اگر این درجه بندیها با یکدیگر یکی نباشند، الگوریتم های رنکینگ قابل بهبود است. درنتیجه ارزیاب های غیر ماشینی  رنکینگ های انفرادی سایت را تعیین نمی کنند بلکه  از تاثیر غیر مستقیمی برخورد خواهند شد.

این رهنمودها شما را قادر می سازد بررسی کنید که آیا صفحات وب تان شامل محتویاتی که گول به دنبال آن می گردد هست یاخیر. مثلا، این رهنمودها نیازهای گوگل برای صفحه ای با کیفیت بالا را نشان می دهد.

چه چیزی وب سایتی با کیفیت بالا را تعریف می کند؟

طبق رهنمودهای کیفی گوگل، موارد زیر وب سایتی با کیفیت بالا می سازد:

محتوای مناسب

صفحاتی با کیفیت بالا شامل مقدار رضایت بخشی از محتوای عمده کیفیت بالا هستند. ایجاد محتوایی با کیفیت بالا دست کم نیازمند مقدار چشمگیری از موراد زیراست:

زمان، تلاش، تخصص، استعداد و مهارت

طبق گفته گوگل، مقالات دایره المعارف با کیفیت بالا باید حقیق و صحیح باشند، به طور شفاف نوشته شوند و قابل درک باشند. محتویات خرید با کیفیت بالا باید به ما این امکان را دهد محصولاتی را که می خواهیم و به سادگی خریداری می کنیم را بیایم.

مقدار محتوای لازم برای صفحه ای که رضایت بخش باشد به موضوع و هدف صفحه بستگی دارد. صفحه ای با کیفیت بالا با موضوعی وسیع با کلی اطلاعات در دسترس, محتوای یبشتری نسبت به صفحه ای با کیفیت بالا دارد که در خصوص موضوعی گسترده تر است.

عدم خطای فنی

بروز رسانی وب سایت به هدفش بستگی دارد. با این وجود، تمامی وب سایت هایی که کیفیت بالایی  دارند بخوبی مورد توجه قرار می گیرند، حفظ می شوند و بطور مناسبی بروز می شوند.

گوگل ارزیاب های کیفی را تشویق می کند تا به جستجو بپردازند، یعنی لینک ها باید کار کنند، تصاویر باید بارگزاری شوند، محتوا باید در زمان بیشتری افزوده و بروز شوند. ابزار ممیزی وب سایت در ابزار بازاریابی اینترنتی وب محور "سئو پروفایلر" به شما کمک می کند مطمئن شوید صفحات وب تان شامل هیچ خطایی نیست.

آوازه ای مثبت

اگر وب سایتی بدنام باشد، تاثیر منفی بر روی کیفیت وب سایتش خواهد گذاشت. گوگل اظهار دارد ارزیاب های وب سایت باید رتبه  های کاربر، رتبه های BBB، مقالات خبری، مقالات دایره المعارف، پست های وبلاگ، مقالات مجلات، بحث های کنگره و رتبه  های سازمانی مستقلی را بررسی کنند تا شهرت و آوازه شرکت ها را قضاوت کنند.

نکته بعدی وب سایت باید سطح بالایی از تخصص، اقتدار و اعتماد را در اختیار داشته باشد.

صفحاتی با کیفیت بالا نیازمند تخصص کافی هستند تا در خصص موضوع شان مقتدر و معتمدباشند. واژه "کارشناس" برای وب سایت هایی از تمامی گونه ها قابل استفاده است شامل وب سایت های جک ، مٌد، شوخی و بذله گویی و غیره.

گوگل صریحا اعلام می کند که برای تخصص روزانه ارزش قائل است مخصوصا اگر برحسب تجربه زندگی شخصی باشد. وب سایت نباید به خاطر فقدان تحصیلات و یا آموزش رسمی جریمه شود.

طراحی سایت هوشمند

وب سایت تان باید به خوبی سازماندهی شود و از لایه کلی کارکردی برخوردار باشد. محتوای اصلی باید بطور برجسته به نمایش گزارده شود و باید محتوای صفحه را بطور شفاف بازگو کند.

تبلیغات و محتوای ثانویه نباید از محتوای اصلی منحرف شوند. باید واضح باشند حال با برچسب سازی شفاف و یا استفاده از ساماندهی ساده صفحه و یاطرح.

وب سایت باید مقدار رضایت بخشی از اطلاعات وب سایت را ارائه دهد.

اطلاعات تماس خود را مخفی نکنید. گوگل مایل است بخش اطلاعات" درباره ما " ، تماس و یا اطلاعات خدمات مشتری را ببینید. درصورت لزوم، اطلاعاتی که مسئول محتوا و حفظ وب سایت هستند را خواهد دید.

اگروب سایتی شامل محتوای مکمل مفیدباشد، مناسب است.

اگرچه صفحه ای می تواند بالاترین رتبه را از گوگل دریافت کند ، اگر هیچ محتوای مکملی نداشته باشد، نوع محتوا می تواند به کیفیت کلی وب سایت کمک کند.

مثلا ویژگی هایی طراحی سایت شما برای کمک به خریداران در یافتن محصولات دیگری که ممکن است دوست داشته باشند مفید است و جزء محتوای اصلی صفحه محسوب می شود. محتوای ثانویه مفید در صفحه دستورالعمل ممکن است ویژگی باشد که دستورالعمل راچند برابر و یا تقسیم می کند تا مقدار صحیح اطلاعات رابرای افرادی خاص فراهم آورد. محتوای ثانویه مفید درحوزه صفحه خرید می تواند دیگر مدل های رایج باهمان نوع محصولی دریک صفحه باشد.

وب سایت هایی با کیفیت بالا در گوگل رنکینگ های بهتری دریافت می کنند پس همواره به بهینه سازی سایت خود فکر کنید.

 در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید میتوانید از بخش نظرات با ما در میان بگذارید .

منبع : تیم تحقیق و توسعه میهن وب گستر