سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سئو طراحی وب سایت طراحی سایت شرکتی

خدمات CloudFlare

CloudFlare  چیست ؟
CloudFlare سرویسی برای افزایش و بهبود عملکرد و کارائی و ارائه خدمات امنیتی است که ما برای مشتریان خود و نمایندگانمان فراهم کرده ایم .به طور متوسط یک سایت روی
CloudFlare که 40% سریعتر بارگذاری می شود، 60% پهنای باند کمتری استفاده می کند و 65% درخواست های کمتری دارد و این سرویس امنیت را برای وب سایت شما بیشتر می کند ، به نوعی سرویس CloudFlare خدمات CDN را با امکانات پیشرفته و بیشتر ، به شما ارئه میدهد.

توضیحی کوتاه از امکانات این سیستم ،

از جذابیت های این سیستم برای وب سایت هایی است که نگران هستند بازدیدکنندگان را زمانی که سرورشان از دسترس به هر دلیلی خارج شد از دست بدهند ، این سیستم زمانی که سرور شما از دسترس خارج شده باشد و سایت شما در دسترس نباشد ، به کمک شما می آید و سایت شما را نمایش خواهد داد ! تا زمانیکه سرور شما به حالت عادی بازگردد.

همچنین این سیستم از ورود روبات های مخرب و نفوذگر و فعالیت های تهدید آمیز جلوگیری خواهد کرد.

 

مشارکت بین میهن وب گستر و CloudFlare چیست ؟
CloudFlare فروشنده شخص ثالث است که به مشتریان داده پرداز ونداد آریا  و میهن وب گستر، سرویس CloudFlare را از طریق مشارکت با داده پرداز ونداد آریا پیشنهاد می کند. این سیستم مشارکت در حالت آزمایشی است .

تکنولوژی CloudFlare چگونه کار میکند ؟
CloudFlare شبیه به برنامه واسطه‌ای بین کاربر داخلی شبکه و اینترنت است که قابلیت‌های فراوانی در راستای حفظ امنیت، نظارت مدیریتی، کنترل کاربران و سرویس‌های ذخیره سازی دارد ، به این معنی هست که وب سایت شما یک بخشی از یک جامعه ی CloudFlare است . ترافیک وب سایت شما توسط شبکه های جهانی وب root در هاست می شود .
شبکه CloudFlare کپی نزدیک تر  از فایلهای استاتیک شما برای بازدید کندگان شما قرار میدهد . پس این به این معنی هست که فایل های شما بسیار سریعتر از قبل به دست بازدید کنندگانتان خواهد رسید .
ما منابع مختلفی همانند   CSS ها و JavaScript  ها و عکس های شما را cache می کنیم .
شما برای استفاده از این سیستم ،  نباید پسوند فایلی را تغییر دهید . تکنولوژی CloudFlare به طور اتوماتیک تصمیم میگیرد که کدام یک از منابع شما بر حسب پسوندشان باید cache شوند .ما  مطالب داینامیک شما را cache نمی کنیم .همچنین CloudFlare تمامی درخواست ها را به صورت فشرده درخواهد آورد .
همچنین شبکه CloudFlare از هر نوع تهدیدی جلوگیری میکند و ربات های سواستفاده گر را محدود میکند قبل از این که آنها به سرور شما آسیب برسانند . این به این معنی است که پهنای باند کمتری و همینطور منابع کمتری از سرور شما استفاده خواهد شد .

دیتاسنتر هایCloudFlare در کجا قرار دارند ؟
شبکه CloudFlare در حال حاضر در 10 مکان مختلف San Jose (US) ،  Los Angeles (US) ، Chicago (US) ، Washington DC (US) ، New Jersey (US) ، Dollas ، Amesterdam ، Paris ،  HongKong و Tokyo  قرار دارد  .در هر کدام از این نودها ،  CloudFlare اعمال جلوگیری از ربات های سو استفاده میکند و تمامی این نودها کش می کنند .ما در حال اضافه کردن دیتاسنتر ها در Frannkfurt ،  London ، Miami و  Singapore در  June 2011  هستیم .

چه نوع وب سایت هایی از CloudFlare می توانند استفاده کنند ؟
اکثر  سایت ها می توانند از CloudFlare استفاده کنند . CloudFlare برای هر دو نوع سایت ، استاتیک و داینامیک قابل استفاده است . همچنین انواع طراحی سایت ها میتوانند ازین سیستم متحصر بفرد سود ببرند.
CloudFlare نمی تواند جانشینی برای سایت  هایی که پخش کننده فایل های صوتی و تصویری باشد ، این به این معنی است که ما فایل های صوتی و تصویری شما را پشتیبانی نمی کنیم ولی اگر شما از سایت هایی که فایل های صوتی و تصویری به اشتراک می گذارند ، استفاده کنید آنگاه با سیستم ما هماهنگی دارید و ما پشتیبانی می کنیم .

وب سایت من از SSL استفاده می کند من چه کاری باید انجام دهم ؟
اگر شما بر روی سایتتان  SSL دارید ، وب سایت شما می تواند از این سیستم استفاده کند . فقط شما باید چند قدم را اضافه تر طی کنید .
اگر SSl شما روشن است و یک ساب دامنه مخصوص به خودش را دارد ، آنگاه شما اطمینان حاصل کنید که ساب دامنه شما با ابر خاکستری مارک شده است .
اگر SSL شما بر روی ریشه دامنه شما و یا www فعال است ، آنگاه شما می بایستی سرویس خود را به Pro ارتقا دهید .

آیا CloudFlare  ریشه دامنه من  را  تسریع و محافظت میکند ؟
CloudFlare تنها می تواند CNAME ها را تسریع و حفاظت کند ، تا زمانی که ریشه دامنه شما به صورت رکوردA می باشد ما پیشنهاد میکنیم که شما ترافیکتان را به www   از طریق htaccess. انتقال دهید

اگر شما ترافیکتان را منتقل نکنید آنگاه هر ترافیک به سمت www سایت شما (www.mydomain.com) توسط CloudFlare تسریع و محافظت می شود و در آمار نمایش داده می شود و هر ترافیکی که به سمت mydomain.com باشد توسط CloudFlare سرو نخواهد شد .

در آنجا ساب دامین هایی وجود دارد و من نمی بایستی انها را با CloudFlare فعال کنم ؟
ساب دامین ها بر روی CloudFlare  با ابر نارنجی
مارک شدند ، ساب دامنه ها یی که بر روی CloudFlare نباشند با ابر خاکستری مارک می شوند .
شبکه CloudFlare تنها می تواند ترافیک وب را از پورت های 80 و 343 ساپورت کند .
ساب دامنه های زیر می بایستی به ابر خاکستری مارک شده باشند تا از هر گونه مشکلی جلوگیری شود .
cpanel
direct
ftp
ghs.google.com
mail  و  webmail
mysql
nameservers(ns1 , ns2)
secure* (مگر اینکه شما CloudFlade SSL را فعال کرده باشید) .

نمایش لیست کامل ساب دامین ها :
http://www.CloudFlare.com/wiki/What_subdomains_are_appropriate_for_orange_/_gray_clouds

آیا می توانم  CloudFlare را بر روی کلمات (*)ساب دامنه
فعال کنم ؟
خیر به دلایل امنیتی امکان پذیر نیست CloudFlare  این کار را برای شما انجام نمی دهد شما  میبایستی به صراحت لیست تمامی ساب دامنه های خود را به صورت رکورد CNAME در DNS هاتون مشخص کنید تا بتوانند در CloudFlare فعال شوند .

آیا من می توانم CloudFlare را در ریشه دامنه ام (مثال : mywebsite .com) به رکورد A فعال کنم ؟
اگر شما CloudFlare را از طریق شرکت داده پرداز ونداد آریا فعال کنید ،CloudFlare  می تواند  از CNAME ها و نه رکورد های A
تسریع و محافظت کند ، که اغلب شامل ریشه دامین است  .
اگر شما ترافیکتان را از ریشه دامنه عبور بدهید و بخواهید ترافیک توسط CloudFlare تسریع و محافظت شود ، شما می توانید اانتقال به www را در فایل .htaccess
ضافه کنید شما می بایستی با شرکت داده پرداز ونداد آریا کار کنید .

اما  شکل کلی دستور انتقال به مانند زیر است :


RewriteEngine On
# Rewrite added for CloudFlareInstall - mysite.com
# Wednesday 25th of August 2010 04:59:42 AM
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^mysite.com$ [NC]
RewriteCond %{SERVER_PORT} ^80$
RewriteRule ^(.*)$ http://www.mysite.com/$1 [R=301,L]


من حساب کاربری CloudFlare از طریق شرکت داده پرداز ونداد آریا فعال کردم ، آیا من همچنین باید حساب کاربری خود را در CloudFlare.com فعال کنم ؟ آیا با هم تفاوتی دارند ؟
زمانی که یکبار حساب کاربری شما در CloudFlare توسط شرکت داده پرداز ونداد آریا فعال شده باشد ، شما  دارای حساب کاربری در CloudFlare.com  نیز هستید.
آمار پایه و تنظیمات در کنترل پانل شرکت داده پرداز ونداد آریا نمایش داده می شود ، برای دیدن آمار بیشتر کنترل پنل ربات های مخرب و تهدیدات و تمامی تنظیمات  CloudFlare ، شما میبایستی به حساب کاربری خود در سایت  CloudFlare.com   وارد شوید.
(تذکر : برای اولین ورود و دسترسی به حساب کاربری خود ، شما میبایستی آدرس ایمیلی که توسط شرکت داده پرداز ونداد آریا ثبت نموده اید را وارد کنید و فراموش کردن رمز را بزنید)

من از CloudFlare خسته شدم و مشکلاتی دارم ، من چه کاری میبایستی انجام بدم ؟
زمانی که شما CloudFlare را فعال کرده باشید ، نباید  چیز قابل ملاحظه ای متفاوت نسبت به سایت شما
وجود داشته باشد . اگر سایت شما بعد از فعال کردن CloudFlare کند است ، به احتمال زیاد مشکلی وجود دارد .

اول : CloudFlare را با کلیک بر ابر نارنجی غیر فعال کنید تا به خاکستری در بیاید .

دوم : مشکل خود را به ما گزارش دهید ، تیم میهن وب گستر بر روی مشکل شما با CloudFlare کار خواهند کرد و مشکل شما را بر طرف خواهند نمود .