سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سئو طراحی وب سایت طراحی سایت شرکتی

سوالات متداول هاست

Hosting یا میزبانی وب چیست ؟

میزبانی وب بدین معنی است که شما بتوانید صفحات طراحی سایت خود را در فضایی روی اینترنت قرار دهید ، بدین معنی که ، به فضای اختصاص داده شده به شما دسترسی کامل دارید ، می توانید فایلهای خود را upload (بالاگذاری) کنید ، آمار مربوط به سایت خود را داشته باشید ، و هر بخش کوچک روی سایت و ایمیل های تحت دامنه خود را مدیریت کنید و .....

رابطه Domain با Hosting چیست ?

Domain نامی است که شما برای سایت خود انتخاب می کنید و هاست میزبانی است که به Domain شما سرویس دهی می کند ، مانند اختصاص فضا ، Email و

اصطلاح DNS یا Name Server چیست ؟

Dns آدرس سایتی است که شما برای میزبانی وب در نظر گرفته اید و باید مشخصات ?آن را از میزبان وب خود سوال نمایید .
Dns های شرکت ما عبارتند از:
Ns1.mddns.biz
Ns2.mddns.biz

هاست خوب چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟

استاندار های جهانی در آن رعایت شده باشد و از نرم افزارهای دارای گواهینامه برای آن استفاده شده باشد. از سرعت بالایی برخوردار باشد. از امنیت بالایی برخوردار باشد. از کلیه Objectها ، Scriptها و Extention های به روز پشتیبانی کند. امکانات و دسترسی های زیادی داشته باشد. تیم پشتیبانی فنی آن فعال، با تجربه و همیشه آماده جوابگوئی باشد

برای انتخاب نوع سرویس Hosting چه معیارهایی را بایددر نظر گرفت؟

میزان فضا را متناسب با حجم سایت (شامل فایلها، بانک اطلاعاتی و ...) انتخاب نمائید. در صورتی که سایت بازدید کننده زیادی دارد یا درآینده ترافیک بالایی داشته باشد به پهنای باند (Bandwidth) بیشتری نیاز دارد. به Resource های اختصاص یافته به Hosting Plan برحسب نوع طراحی و برنامه نویسی سایت توجه شود.

برای تهیه هاستینگ از کجا باید شروع کرد؟

ثبت سفارش از طریق سایت به همراه اطلاعات نام دامین درخواستی و میزان فضای مورد نیاز. در صورتی که Domain خود را ثبت کرده باشید می توانید برای آن Hosting نیز تهیه نمائید و سپس DNS های دامین خود را به DNS های فضای جدید تغییر دهید و اگر Domain خود را قبلا ثبت نکرده باشید میتوانید ثبت دامین و Hosting را در یک زمان بصورت Online انجام دهید.

هاستینگ مورد نظر خود را تا چه مدتی می توان تهیه کرد؟

مدت زمان آن را می توان از 1 ماه تا چند سال تعیین نمود، ضمن اینکه هر سال برای تمدید فضا از طریق ایمیل و تلفن با شما تماس گرفته می شود.

دامین توسط میهن وب گستر به ثبت نرسیده است، آیا می توان هاستینگ آنرا از میهن وب گستر تهیه کرد؟

بله. به صورت زیر می توان اینکار را انجام داد: سفارش درخواست را انجام دهید. برای دامنه ثبت شده خود یک سرویس Hosting انتخاب نموده، سپس اگر به کنترل پنل ثبت ثبت شده خود دسترسی دارید DNS های آن را به آدرسهای زیر تغییردهید :
برای فضاهای لینوکس:
ns1.mddns.biz
ns2.mddns.biz
در صورتی که به کنترل پنل Domain دسترسی وجود ندارد، از شرکت یا شخصی که Domain را برای شما به ثبت رسانده برای انجام این تغییرات درخواست نمائید.
برای انتقال فایلها از کامپیوتر بر روی سرویس دهنده، حداقل به یک FTP Account برای برقراری ارتباط نیاز است.
در صورتی که اپراتورها و مدیران سایت بیش از یک نفر باشند می توان با ایجاد FTP Account های مستقل اجازه دسترسی آنها رابه دایرکتوریها و یا فایلها تعیین نمود.

چگونه می توان فایلها را روی سرور قرار داد؟

به صورت های زیر می توان اینکار را انجام داد:
الف - بااستفاده از Browser، که می بایست مشخصات سایت خود را به شکل زیر در Browser خودوارد نمائید: ftp://username: password@Your-Site-Name.com
ftp://Your-Site-Name.com
درصورتی که آدرس دوم را تایپ می نمائید، نام کاربری و کلمه عبور بعد از چند لحظه ازشما درخواست می شود. ب - استفاده از نرم افزارهای متداول مانند Cute FTP ,AceFTP و غیره.
ج - با استفاده از کنترل پنل سایت خود.

راه اندازی هاست چقدر طول میکشد؟

بعد از تماس شما و ارسال اطلاعات و بعد از پرداخت وجه، اطلاعات مربوط به مدیریت هاست شما حداکثر تا 24 ساعت به ایمیل شما ارسال می شود

مبلغ راه اندازی چقدر است و آیا پرداخت به صورت ماهیانه هم صورت می گیرد؟

هیچ وجهی برای راه اندازی سرویس از شما دریافت نخواهد شد و شما فقط هزینه اجاره فضا به صورت ماهیانه یا سالیانه و هزینه ثبت دامین را پرداخت می نمایید.

پهنای باند چیست؟

وقتی شما یک سایت را از مرورگر خود درخواست می‌کنید، در حقیقت در حال دانلود یک فایل هستید که می‌تواند یک فایل صفحه وب با فرمت HTML، یک فایل تصویری مثلا با فرمت GIF و یا یک فایل صوتی مثلا با فرمت MIDI و یا ترکیبی از آنها باشد. این فایلها در کامپیوتر شما بارگذاری (Download) شده و از طریق مرورگر وب (Web Browser) به شما نشان داده می‌شوند.
پهنای باند یا Bandwidth پهنای ارتباطی است که داده ها از طریق آن و از فضای وب شما انتقال می‌یابند. البته این مساله رابطه مستقیمی با تعداد بازدیدها یا Hit سایت شما ندارد. یک بازدید از صفحه 100 کیلوبایتی به همان مقدار پهنای باند مصرف می‌کند که 100 بازدید از یک صفحه یک کیلوبایتی. پس هنگام انتخاب یک میزبان برای سایت خود همواره به این نکته و پهنای باندی که لازم دارید، توجه داشته باشید. برای یک پهنای باند ثابت می‌تواند تعداد بازدیدهای متفاوتی وجود داشته باشد که با دانلود فایلهای آن سایت در هر بار بازدید نسبت مستقیم دارد. بدین ترتیب که یک بار دانلود برای صفحه‌ای با حجم زیاد، تعداد بازدید کمتری را برای یک پهنای باند ثابت به دنبال خواهد داشت.
مقدار پهنای باندی که یک سایت مصرف می‌کند به عوامل متعددی بستگی دارد. شما باید انواع فایلهایی را که بازدیدکنندگان دانلود می‌کنند، در نظر بگیرید

در صورت اتمام پهنای باند باید چیکار کنیم؟

هیچ وجهی برای راه اندازی سرویس از شما دریافت نخواهد شد و شما فقط هزینه اجاره فضا به صورت ماهیانه یا سالیانه و هزینه ثبت دامین را پرداخت می نمایید.

سرویس های ارائه دهنه میهن وب گستر شامل چه مواردی هستند :

سرویس های میزبانی وب شرکت میهن وب گستر شامل : هاست ایران  هاست پربازدید هاست سی پنل مستر ریسلر و نمایندگی هاست هستند که کاربران در عرض یک دقیقه میتوان سرویس خود را سفارش و دریافت کنند.